Helsingin Keskusta: Timo Laaninen Keskustan puoluesihteeriksi

22.05.2012

Helsingin Keskusta:
Timo Laaninen Keskustan puoluesihteeriksi

Helsingin Keskusta tukee Keskustan puoluesihteeri, HTM Timo Laanisen valintaa jatkokaudelle. Hänen tärkeimpinä tavoitteinaan on jatkaa puolueen toiminnan ja rakenteiden uudistamista sekä tehdä tulevan syksyn kuntavaaleista kansanäänestys, joka kaataa hallituksen keskittävän suurkuntahankkeen.

Helsingin Keskustan mielestä puoluesihteeri on, ja hänen tulee myös jatkossa olla, politiikan hallitseva ja tunteva puoluesihteeri. Puoluesihteerin on kyettävä perustelemaan Keskustan tekemiä poliittisia päätöksiä ja ottamaan osaltaan niistä vastuuta sekä kyettävä uskottavasti esiintymään myös mediassa.

Helsingin Keskustan mielestä Timo Laaninen on hoitanut tehtäväänsä puoluesihteerinä hyvin. Hänen puoluesihteerikautensa tärkeimmät tavoitteet ovat toteutuneet. Hänen tavoitteensa oli puolueen maineen palauttaminen raskaan vaalirahakohun jälkeen. Vuoden 2011 eduskuntavaaleista ja tämän vuoden presidentinvaaleista ei ole jälkipuheita tullut.
Puolueen varainhankinnassa Laanisen johdolla on toteutunut vanha viisaus, jonka mukaan pienistä puroista kasvaa suuri virta ja yhteisen tekemisen henki. Kymmenet tuhannet keskustan jäsenet, kannattajat ja tukijat ostivat arpoja, vaalituotteita ja osallistuivat erilaisiin haastekampanjoihin ja tapahtumiin, joiden avulla toteutettiin mm. presidentinvaalien kampanja.
Timo Laaninen on rakentava, maltillinen ja alkiolainen joukkuepelaaja sekä kuunteleva ja kannustava puolueorganisaation johtaja.

Lisätiedot:
Markus Kinnunen, puheenjohtaja, Helsingin Keskusta, puhelin 040 754 7391