Mika Rossi: Yleisurheilun EM-kilpailut hyödynnettävä puurakentamisen osaamisen markkinoinnissa

10.11.2009

Keskustan Helsingin piirin puheenjohtaja Mika Rossi

YLEISURHEILUN EM-KILPAILUT HYÖDYNNETTÄVÄ PUURAKENTAMISEN OSAAMISEN MARKKINOINISSA

Keskustan Helsingin piirin puheenjohtaja Mika Rossi vaatii EM-kisojen valjastamista viennin edistämiseen.

”Suomen tulee hyödyntää yleisurheilun EM-kisojen tarjoama julkisuus uusien kansallisten kasvualojen markkinoinnissa. Osana taloustaantumasta toipumista ja julkisen talouden alijäämän umpeen kuromista, on Suomen vahvistettava tulopohjaansa. Meidän on löydettävä uusia tuotteita vietäväksi globaaleille markkinoille.”, Rossi painottaa.

”Suomessa on puutuotealan huippuosaamista. Samalla, kun alan teollisuus yskii, sopeuttaa ja siirtää tuotantoaan, puuraaka-aineen käyttö tarjoaa huikeita vientimahdollisuuksia. Samalla se voisi olla yksi meidän keinoistamme osoittaa muille maille, miten tärkeän välineen puurakentaminen voi ilmastotalkoissa tarjota.”, Rossi toteaa.

”Eri toimijoiden yhteistyönä kisojen ilme ja imago tulee rakentaa suomalaisen osaamisen viennin edistämiselle. Tämä ei lyö korville urheilua, koska kyse on mielikuvista, ei mainostamisesta”, Rossi sanoo.

Yleisurheilun EM-kisat järjestetään Euroopan yleisurheiluliiton päätöksellä suurella todennäköisyydellä 2012 Suomessa.