Helsingin Keskustanuoret: Raide-Jokeri on lahja Helsingille

28.01.2016

Helsingin Keskustanuoret: Raide-Jokeri on lahja Helsingille

Helsinki sai viime viikolla kuulla todellisen juhlauutisen, kun maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen julkaisi tiedon itäisestä Helsingistä Espoon Keilaniemeen kulkevan raitioyhteyden, Raide-Jokerin, rahoituksesta. Myös elinkeinoministeri, helsinkiläinen kansanedustaja Olli Rehn on antanut tukensa Raide-Jokerille. Valtio varaa kolmanneksen kustannusosuuden hankkeelle, joka mahdollistaa pääkaupunkiseudun liikenteen kehittymisen ja tuhansien asuntojen rakentamisen.

Päätös osoittaa, että Keskustalla on realistinen ja rakentava näkemys tavasta, jolla myös pääkaupunkiseutua on kehitettävä. On siis täysin turhaa väittää, että Keskustaa ei kiinnosta muut kuin maakuntien asiat, toteaa Helsingin keskustanuorten puheenjohtaja Emma Koskimaa.

Liikenneinvestoinneissa on keskityttävä kustannustehokkaisiin ja vaikuttaviin kohteisiin, jotka edesauttavat lähiöiden kehitystä ja asuntorakentamista. Suuri usko on luotava myös tuleviin Maankäytön, liikenteen ja asumisen (MAL) aiesopimuksiin, jotka tulevat varmasti tuomaan lisää uusia avauksia pääkaupunkiseudun kehittämiseen.

Helsingin Keskustanuoret kehottavat paikallisia päättäjiä hylkäämään katkeran asenteensa hallitusta kohtaan ja luopumaan hajottavasta vastakkainasettelusta.