Helsingin Keskusta: Raide-Jokeri on asunto- ja liikennepolitiikan ykköstavoite

25.02.2016

Helsingin Keskusta:
Raide-Jokeri on asunto- ja liikennepolitiikan ykköstavoite

Helsingin Keskustan mielestä paras tapa toteuttaa Raide-Jokerin rahoitus on ottaa rahat Valtion asuntorahastosta (VAR). Rahaston tilillä makaa yli 600 miljoonaa euroa. Raide-Jokerin toteuttaminen näistä rahoista ei vaaranna vaan edistää kohtuuhintaista vuokra-asuntotarjontaa. - Rahaston käyttäminen on järkevää asuntopolitiikkaa, kun Helsingissä on muutenkin huutava asuntopula, linjaa Helsingin Keskustan puheenjohtaja Ville-Veikko Rantamaula

Raide-Jokeri edistää uusien asuntojen ja palveluiden rakentamista sekä parantaa joukkoliikennettä. Raide-Jokeria ei voi ajatella ainoastaan liikennepoliittisena asiana, vaan myös asunto- ja elinkeinopoliittisena kysymyksenä.

- On pakko kysyä kokoomukselta ja ministeri Stubbilta, että miksi he haluavat tahallaan vaarantaa hankkeen toteutumisen. Tuntuu käsittämättömältä, että pääkaupunkiseudun asukkaille erittäin tärkeän hankkeen kustannuksella aloitetaan omien asuinkaupunkien toimesta poliittinen kähmintä, ärähtää Rantamaula.

Nyt ei ole irtopisteiden keruun aika, vaan on tehtävä järkeviä päätöksi, jotka auttavat Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla asuvien ihmisten päivittäistä arkea. Raide-Jokeri on Helsingin Keskustan asunto- ja liikennepolitiikan ykköstavoite.

Lisätiedot:
Ville-Veikko Rantamaula, puheenjohtaja Helsingin Keskusta, puhelin 040 832 6682