Helsingin Keskustanuoret: Jätetään äänillä keinottelu muille puolueille

24.01.2012

Helsingin Keskustanuoret: Jätetään äänillä keinottelu muille puolueille

Helsingin Keskustanuoret eivät ota virallista kantaa presidentinvaalien toiselle kierrokselle. Helsingin Keskustanuoret toivovat myös, että Suomen Keskusta ei lähtisi lahjoittamaan omien kannattajien ääniä kenellekään. Pidämme Paavo Väyrysen kampanjaa menestyksekkäänä ja onnistuneena, vaikka se ei tällä kertaa riittänytkään toiselle kierrokselle. Järjestö kiittää lämpimästi kaikkia Paavon kampanjassa mukana olleita.

- Seisomme vahvana tukijajoukkona vain ja ainoastaan sellaisten ehdokkaiden takana, joiden näkemykset voimme jakaa. Paavon pudottua sellaista ehdokasta ei ole, joten se on sitten jokaisen oma henkilökohtainen päätös, ketä lähtee äänestämään ja lähteekö äänestämään ylipäätänsä - kertoo Helsingin Keskustanuorten puheenjohtaja Santalainen Alena. Hän kuitenkin toivoo, että kaikki nuoret kävisivät äänestysuurnilla, vaikka sitten pudottamassa tyhjän äänestyslapun uurnaan.

Helsingin Keskustanuoret ovat huolestuneita äänien kauppaamisesta muiden puolueiden välillä presidentinvaaleissa. Ääni on ansaittava jokaiselta kansalaiselta, eikä sen pidä olla poliittisen taistelun ase, joka voidaan myydä tai vaihtaa poliittisiin palveluksiin.

Lisätietoja:
Santalainen Alena