Helsingin Keskusta: Bulevardisointi tehtävä oikein

22.06.2016

Helsingin Keskusta:
Bulevardisointi tehtävä oikein

Helsinkiläisten määrä kasvaa tulevina vuosikymmeninä. Tämä luo haasteen sille, miten mahdollistamme nyt ja jatkossa järkevän hintaisen asumisen kaupunkilaisille.

-Helsingin tulee kasvaa sekä ylöspäin että osittain sivuille. Kun kaupunki kasvaa, maantiet muuttuvat kaduiksi. Tätä voi kutsua myös bulevardisoinniksi. Bulevardisointi on kannatettavaa oikein tehtynä, toteaa Helsingin Keskustan puheenjohtaja Ville-Veikko Rantamaula.

Julkisuudessa käyty keskustelu bulevardisoinnista on muodostanut mielikuvan, jossa molemmin puolin teiden varsille rakennetaan talorivejä. Mielikuvaa on vahvistanut Helsingin kaupungin havainnekuvat ja kartat, joissa esimerkiksi Hämeenlinnan väylän bulevardisoinnissa kaavoitetaan edelleen osa Keskuspuiston reunaa rakentamiselle.

- Bulevardisointi voidaan tehdä oikein koskematta Keskuspuistoon. Kadun varrella voi olla myös puistoja, kuten Mannerheimintie Töölönlahden kohdalla, toteaa Helsingin Keskustan varapuheenjohtaja Antero Alku.

Bulevardisoinnin yhteydessä on parannettava sekä julkista että poikittaista liikennettä. Raidejokerin toteutumien on erinomainen liikenne- ja asuntopoliittinen asia. Kaupunkiin on päästävä tulevaisuudessakin autolla niiden, jotka autoa oikeasti tarvitsevat.

Lisätiedot:
Ville-Veikko Rantamaula, Keskustan Helsingin piirin puheenjohtaja, puhelin 040 832 6682
Antero Alku, Keskustan Helsingin piirin varapuheenjohtaja, puhelin 0400 446 841